Pages

marți, 26 martie 2013

Curiozitate.


Curiozitatea-mi scormoneşte intelectul,
Stârneşte-n mine un firesc ce distruge raţionamentul.
Obligat să fac paşi greşiţi dau cu stângu-n dreptu'.
Curiozitatea asta şi firescul
Mă fac să fiu ceva ecvestru,
Uneori un cal de curse pe care pui pariul,
Alteori unul masiv ce muşcă vizitiul.
Curiozitatea aruncă-n mine cu săgeţi de spaimă,
Mă face s-am impresia că toţi au câte-o taina.
Nu e o impresie, fiecare are una,
Dar e rău când dai de oameni la care taina e minciuna.
Ca un vultur pleşuv
Ce dă cu ciocul lui de calciu
Într-un pui rănit de gnu,
Aşa mă simt când a mea curiozitate
Le ciupeşte tuturor din intimitate.
Curios îmi pun întrebări
Fără să aştept  răspunsuri,
Viaţa-i plină de răbdări,
Noi doar să-i menţinem cursul, ca un râu unui peşte,
Dar îl prinde ursul cu dinţi puternici ca un cleşte.
Răspunsurile-s prada noastră
Noi suntem doar vânători
Şi ţintim direct în coastă
C-o mulţime de-ntrebări.
Curiozitatea ne-a facut haini când n-aveam taine
Şi-am găsit păcatul într-un pom când n-aveam haine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu